www.inkxpress.be

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Wat is de leveringstermijn ?
Hoe vaak kan mijn cartridge hervuld worden ?
Ik wil dezelfde cartridge terug ? Wat moet ik doen ?
Krijg ik dezelfde cartridge terug via post ?
Heeft een hervulde cartridge invloed op de waarborg van mijn printer ?
Wat gebeurt er wanneer mijn cartridge fouten vertoond bij het testen door InkXpress ?
Kan mijn laser toner cartridge hervuld worden ?
Ik wens gebruik te maken van InkXpress voor mijn onderneming. Wie contacteer ik ?
Wat zeggen de printerfabrikanten over hervulde cartridges ?
Mijn cartridge bevat nog inkt maar werkt niet meer.
Hebben alle cartridges een falingspercentage ?
Hoe lang blijft mijn cartridge goed ?
Wanneer ik een cartridge terugstuur, moet ik dan de clip terugplaatsen ?
Waarom kan ik zelf niet hervullen ?
Moet ik thuis blijven voor een levering ?
Wat is een "compatible" cartridge ?
Ik ben niet tevreden. Wat moet ik doen ?
Mijn printer signaleert dan mijn cartridge leeg is. Wat moet ik doen ?

 

Wat is de leveringstermijn ?
Een hervulde cartridge wordt nog dezelfde dag verstuurd als uw lege cartridge bij ons binnenkomt. Gelieve rekening te houden met minstens 2 dagen tussen uw verzenden en onze levering.
Boven

Hoe vaak kan mijn cartridge hervuld worden ?
Een cartridge kan minimaal 6x worden hervuld, maar veel hangt af hoe u de cartridge behandelde alsook het type cartridge. Een cartridge kan falen in onze testprocedure omdat de printkop beschadigd is. Onze testprocedures sporen cartridges op waarvan de normale gebruiksduur meer dan 75% overschreden is zodat u nooit een cartridge krijgt die haar eindfase nadert. InkXpress levert u altijd een cartridge van goede kwaliteit, ook wanneer het door u verzonden exemplaar niet meer aan de kwaliteitseisen voor hervullen voldoet.
Boven

Ik wil dezelfde cartridge terug ? Wat moet ik doen ?
Wij kunnen uw cartridge terug hervullen in onze winkel gelegen aan de Keizer Karellaan 83 te 1083 Brussel (Ganshoren), vlakbij de Basiliek van Koekelberg. Uw cartridge wordt getest op herbruikbaarheid, gereinigd met koude stoom, gevuld met hoogwaardige kwaliteitsinkt en hertest op haar drukkwaliteit. Dit alles gebeurt in een kwartier, terwijl U wacht. Indien uw cartridge niet meer voor hervulling in aanmerking komt, wordt een van onze lege modellen gebruikt.
Boven

Krijg ik dezelfde cartridge terug via post ?
Neen, we versturen u een hervulde cartridge die identiek is met deze die u ons verstuurd hebt. Deze cartridge heeft dezelfde statistische gebruiksduur. Dit biedt 2 voordelen :
1. InkXpress dekt de kosten van de beschadigde cartridge. Wij leveren een geteste en hervulde cartridge uit onze stock tegen aanschaffingswaarde.
2. Printers van de laatste generatie herkennen via een chip wanneer een bepaalde cartridge reeds geplaatst is in uw printer. Door dezelfde cartridge terug in uw printer te plaatsen, zal deze signaleren dat uw hervulde cartridge leeg is. Een andere hervulde cartridge zal dit euvel neutralizeren.
Boven

Heeft een hervulde cartridge invloed op de waarborg van mijn printer ?
Neen. Hervulde cartridges tasten de waarborg die u geniet op uw printer geenszins aan.
Boven

Wat gebeurt er wanneer mijn cartridge fouten vertoond bij het testen door InkXpress ?
Uw cartridge kan falen in onze testprocedure omdat de printkop beschadigd is. Onze testprocedure spoort cartridges op die meer dan 75% van haar gebruiksduur hebben gefunctioneerd zodat u nooit een cartridge krijgt die haar eindfase nadert. InkXpress levert u altijd een cartridge, ook wanneer het door u verzonden exemplaar niet meer aan de kwaliteitseisen voldoet.
Boven

Kan mijn laser toner cartridge hervuld worden ?
Zeker ! Een laser toner cartridge wordt volledig ontmanteld en vele inwendige onderdelen worden vervangen. De gerecycleerde cartridge wordt volledig getest alvorens te worden verzonden. Onze laser toners hebben een falingsgraad die lager ligt dan vele originele equivalenten.
Boven

Ik wens gebruik te maken van InkXpress voor mijn onderneming. Wie contacteer ik ?
Voor specifieke vragen belt u ons op het nummer 02 425 88 81 of kan U ons mailen op info@inkxpress.be.
Boven

Wat zeggen de printerfabrikanten over hervulde cartridges ?
HP heeft in de pers verklaard: "We make all our cartridges so that they can be refilled". Hiermee wordt erkend dat sommige mensen cartridges willen hervullen op een milieu-vriendelijke manier. HP moedigt haar klanten natuurlijk aan om nieuwe cartridges te kopen maar erkent impliciet het bestaan van het hervullen. De keuze is aan de klant.
Boven

Mijn cartridge bevat nog inkt maar werkt niet meer.
Het kan gebeuren dat inkt in de printkop uitdroogt zoals dat ook het geval kan zijn met klassieke vulpennen. Door de cartridge uit uw printer te nemen en de printkop te reinigen met een stofvrij doekje en alcohol of, in het uiterste geval, warm water, wordt de gedroogde inkt opgelost. Let wel op dat u de electrische contacten van uw printkop hiermee niet beschadigt. U kunt ook het "printer head clean programme" van uw printer activeren.
Boven

Hebben alle cartridges een falingspercentage ?
Helaas, alle cartridges - nieuwe en hervulde - kunnen falen om diverse redenen.
Boven

Hoe lang blijft mijn cartridge goed ?
Inkt bestaat uit water en is ondergevig aan verdamping. Daarenboven loopt inkt onheroepelijke schade op wanneer blootgesteld aan vriestemperatuur. Dit beÔnvloed de drukkwaliteit. InkXpress waarborgt hervulde cartridges voor een periode van 6 maanden.
Boven

Wanneer ik een cartridge terugstuur, moet ik dan de clip terugplaatsen ?
Ja. De clip beschermt de printkop en electrische contacten voldoende om zonder risico terug naar ons te worden verstuurd. InkXpress voorziet al haar hervulde cartridges van een beschermende clip en wij vragen om deze bij te houden en terug te plaatsen op de cartridge wanneer deze uit de printer wordt gehaald. Clips beschermen de printkop en verhinderen dat de inkt uitdroogt.
Boven

Waarom kan ik zelf niet hervullen ?
U kunt uw cartridges zelf hervullen. Hiervoor zijn kits te vinden op internet. InkXpress raadt deze werkwijze af omwille van haar onbetrouwbare kwaliteit. De meeste cartridges moeten vacuŁm worden hervuld om de beste kwaliteit te kunnen leveren. Wanneer de inkt in een verkeerd compartiment wordt gespoten is uw cartridge definitief onbruikbaar. Daarenboven is de selectie van inkt cruciaal om een goede kwaliteit te bekomen. Alle cartridge-fabrikanten gebruiken thans hun specifieke inkt. InkXpress gebruikt de laatste technologiŽn op de markt en streeft altijd de hoogste kwaliteit na.
Boven

Moet ik thuis blijven voor een levering ?
Neen. Postverzendingen gebeuren in enveloppen van standaardformaat die in een normale brievenbus kunnen worden gedeponeerd. Wanneer u meer dan 3 cartridges besteld, splitsen wij u bestelling over meerdere enveloppen.
Boven

Wat is een "compatible" cartridge ?
"Compatible" cartridges zijn nieuwe cartridges die vergelijkbaar zijn met de originelen van de printerfabrikanten. Het gaat hier om simpele inktreservoirs (zonder printkop) en die daarom geen patent hebben verkregen. InkXpress biedt u een ruime waaier van compatibles met uitzondering van HP en Lexmark. Deze laatsten hebben specifieke printkoppen die niet mogen worden gecopiŽrd. InkXpress test, reinigd en hervuld deze cartridges voor hergebruik.
Boven

Ik ben niet tevreden. Wat moet ik doen ?
InkXpress vervangt uw cartridge of betaalt u de prijs op verzoek terug bij gefundeerde klachten. Verstuur uw cartridge terug met naam, adres en telefoonnummer of mail ons op klantendienst@inkxpress.be. Dezelfde dag sturen wij een antwoord terug.
Boven

Mijn printer signaleert dan mijn cartridge leeg is. Wat moet ik doen ?
Printers van de laatste generatie herkennen via een chip wanneer een bepaalde cartridge reeds geplaatst werd in uw printer. Eens deze cartridge leeg is en hervuld terug in uw printer wordt plaatsen, zal deze herkend worden als zijnde leeg.
Boven